HUBER+SUHNER AG Jobs - westjob.at
960 Firmen für deine Suche.
  • drucken
  • Per E-Mail teilen

HUBER+SUHNER AG

Degersheimerstrasse 14
9100Herisau
  • drucken
  • Per E-Mail teilen

HUBER+SUHNER AG

Merken

16.11.2024

HUBER+SUHNER AG

Head of Process Engineering ADAS

  • HUBER+SUHNER AG

  • 9100Herisau

  • 16.11.2024

  • Festanstellung 100%FührungspositionManagement / Kader

Festanstellung 100%

FührungspositionManagement / Kader

9100Herisau

100% Ihr Aufgabengebiet Führen des Teams Process Engineering mit aktuell fünf Mitarbeitenden an unserem Firmensitz in Herisau sowie weiteren sechs in unserer Niederlassung in Polen Gesamtverantwortung für die Prozessgestaltung sowie die Konzeptionierung der Anlagen für Spritzguss, Entgraten, Beschichten, Löten usw. im Rahmen der Produktion von Sensorantennen im Bereich Automotive Koordinieren der Verfahrensentwicklung in Zusammenarbeit mit R&D Erstellen der Lastenhefte und Unterstützung bei der Lieferantenqualifikation Fachliche und methodische Unterstützung bei der Durchführung von Maschinenabnahmen Durchführen von Audits Leiten der zugewiesenen Projekte und Taskforces Ihr Profil Ingenieur/in Maschinenbau, Elektrotechnik oder Mechatronik mit Führungsqualitäten und Durchsetzungsvermögen Mehrjährige Erfahrung in Process Engineering, Optimierung von Fertigungsprozessen sowie in der Beschaffung von Anlagen, im Bereich Spritzguss für Automotive oder Medizinaltechnik wird zwingend vorausgesetzt Erfahrung in Lean Management, statistische Prozesskontrolle und Auslegung von Wertschöpfungsketten sowie vertiefte Kenntnisse in Digitalisierung und Automatisierung Erfahrung in der Leitung von Taskforces Kenntnisse der Normen ISO 9001, ISO 14001 und IATF 16949 Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift sowie interkulturelle Kompetenz Bereitschaft zur Reisetätigkeit (ca. 15 %) und hohe Belastbarkeit Freude an einer koordinativen Schnittstellenfunktion in einem dynamischen und schnelllebigen Projektumfeld Wieso HUBER+SUHNER? Interessante und abwechslungsreiche Tätigkeit mit Gestaltungsspielraum Neuartige, zukunftsgerichtete Technologie Internationales Team Flexible Arbeitszeiten Personalrestaurant mit abwechslungsreichen Menus zu attraktiven Preisen Bis zu 30 Tage Urlaub Kostenloser Parkplatz, Lade Stationen für Elektrofahrzeuge Beitrag zum Halbtax Abo der SBB Überobligatorische Pensionskasse und vieles mehr Wir freuen uns, von Ihnen zu hören! Für weitere Informationen kontaktieren Sie bitte:
Inserat ansehen
Merken

13.11.2024

HUBER+SUHNER AG

Application Engineer

  • HUBER+SUHNER AG

  • 9100Herisau

  • 13.11.2024

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

9100Herisau

80-100% Your tasks We are offering a significant added value to our customers with our high-frequency products, and we are proud to be the product and technology leader in various markets. In order to further expand our excellent presence, we are looking for you as an Application Engineer to act as an important interface in-between external and internal key-people, including our technical experts and purchasing teams in customer's organizations as well as our global sales organization, product management and development teams. The main tasks of this interesting position are: Lead customer-specific development projects Technical support (3rd level) and training of our radio-frequency and microwave products, directly at our customer's offices and within our own global organization Commercial support of our global sales organization for customer-specific solutions Provide feedback into R&D and product management, and support the definition of future product developments Global travel activities in the range of 20-30% Your profile Technical degree - preferably electrical engineering or communications engineering Knowledge of high-frequency technology is desirable Several years of professional experience in a technical environment, ideally in development or product management (hardware) Experience in a customer facing role is an advantage Strong communication skills, team player and openness to an international working environment Very good German and business fluent English are a must Why HUBER+SUHNER? 40-hour-week Free car park Voucher for half-fare card (public transport) Subsidy to fitness & swimming subscriptions Corporate restaurant offering variety and fair prices Own pension fund with different saving plans to choose from and much more... We can't wait to hear from you! For further information please contact:
Inserat ansehen
Merken

08.11.2024

HUBER+SUHNER AG

Verfahrenstechniker

  • HUBER+SUHNER AG

  • 9100Herisau

  • 08.11.2024

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

9100Herisau

80 - 100 Dein Aufgabengebiet In unserer Spritzguss Produktion fertigen wir hochpräzise Spritzguss-Teile aus Hochleistungskunststoffen für unsere internen Business Units wie auch für externe Automobilkunden. Unsere Produkte zeichnen sich durch höchste Präzision, Komplexität und anspruchsvollen Spezifikationen aus. Du arbeitest in einer innovativen Abteilung, die sich kontinuierlich weiterentwickelt und in der modernste Fertigungstechnologien zum Einsatz kommen. In deiner Funktion als Verfahrenstechniker gehören folgende Tätigkeiten: Bemusterungen und verfahrenstechnische Aufgaben selbstständig ausführen Dokumentation und Pflege von Prozessdaten, Bemusterungsergebnissen und Kennwerten in den relevanten Systemen Mithilfe bei der Beschaffung und Abnahme von Spritzgussmaschinen, Peripherieanlagen und Spritzgusswerkzeugen (z.B. Konstruktionsbesprechungen, PFMEA, Designänderung) Erkennen und beheben von Anlagestörungen und Defekten (intern oder mit Hersteller) Unterstützung der Abteilung (Einrichter, Schichtmitarbeiter, Entwicklung) hinsichtlich aller verfahrenstechnischen Anliegen Kontinuierliche Optimierung der Produktionsprozesse hinsichtlich Prozessfähigkeit Einrichten von Spritzgussmaschinen und deren Peripherie für die Serienproduktion Dein Profil Abgeschlossene Ausbildung als Kunststofftechnologe EFZ mit Minimum vier bis fünf Jahren Berufserfahrung im Bereich Spritzguss Sehr gute Verfahrenskenntnisse im Bereich von thermoplastischen Kunststoffen Handwerklich geschickt und gewohnt, selbstständig und exakt zu arbeiten Einwandfreie Deutsch- und gute Englischkenntnisse Erfahrung in der Automobilprozesslandschaft sowie den Qualitätsnormen (IATF 16949, ISO 14001 und 9001) Flexibilität und Teamfähigkeit sowie eine schnelle Auffassungsgabe Wieso HUBER+SUHNER? Flexible Arbeitszeiten Bis zu 30 Tage Urlaub Personalrestaurant mit abwechslungsreichen Menus zu attraktiven Preisen Breites Aus- und Weiterbildungsangebot Beitrag zum Halbtax-Abo der SBB Kostenloser Parkplatz Überobligatorische Pensionskasse und vieles mehr... Wir freuen uns, von Ihnen zu hören! Für weitere Informationen kontaktieren Sie bitte:
Inserat ansehen
Home Office
Merken

28.10.2024

HUBER+SUHNER AG

Product Manager

  • HUBER+SUHNER AG

  • 9100Herisau

  • 28.10.2024

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

9100Herisau

80-100% Your tasks In this challenging role your key responsibilities are the following: Initiate, collaborate and advise global mobile network operators on their customized roll-outs Consulting for internal and external customers regarding electrical and fiber optic dimensioning of mobile network cells / towers Transfer market- or customer demands into specifications for new products and services Initiate, collaborate and monitor product development initiatives Carry out market research and competitor analyses independently and convert them into business cases Initiate product developments, develop the product offering and carry out the worldwide product launches You are responsible for the product life cycle of the product range assigned to you to ensure the required efficacy and efficiency of the portfolio In close collaboration with market management you lead product focused sales promotion initiatives in sales organizations, at customer sites and exhibitions Your profile We are looking for an energetic and experienced Product Manager to lead the further development and management of our hybrid / power (fiber optic and/or power) products for mobile networks and cellphone tower applications. Furthermore, we are looking for the following profile: Technical background and education in business management (e.g. advanced technical college or university), ideally electrical engineering Electrical know-how for the dimensioning of power lines for mobile radio towers prefered Professional experience as a Product Manager Knowledge of fiber optics and mobile network applications are desirable Good communication skills, self-disciplined and structured Strong "can do" attitude Willingness to travel abroad (up to 10% of working time) Why HUBER+SUHNER? 40-hour-week Free car park Voucher for half-fare card (public transport) Subsidy to fitness & swimming subscriptions Corporate restaurant offering variety and fair prices Own pension fund with different saving plans to choose from and much more... We can't wait to hear from you! For further information please contact:
Inserat ansehen
Merken

04.11.2024

HUBER+SUHNER AG

Trainee Corporate Communications (12 months)

  • HUBER+SUHNER AG

  • 8330Pfäffikon

  • 04.11.2024

  • Praktikum 100%

Praktikum 100%

8330Pfäffikon

100% Your tasks You will be a trainee in the Corporate Communications team, which conceptualises, plans and steers all internal and external corporate communications activities across global channels, advising and supporting the three market segments, different group functions and the members of the Executive Group Management. In this role, you will plan and execute communications tasks in close cooperation with other team members, while learning about the various disciplines within the function. You will provide support for various activities such as publications (e.g. annual report, employee magazine), events (e.g. analyst and media conferences, annual general meeting, employee events), digital communication channels (e.g. website, Youtube), and other projects (e.g. video content, employer branding, digital asset management). Your profile Student in communications, marketing, brand management or related field ready to gain practical experience before graduating from university Experience and interest in social media, content creation and digital communication tools Strong skills in M365 applications Initial experience with content management systems (e.g. SharePoint, Kentico) beneficial Basic knowledge of video editing is an advantage Excellent communication skills in English are a must, German an advantage, other languages a plus Ability to work in a structured, proactive and reliable manner Curious and open-minded team player who would love to work in an international environment Fast learner who is keen to acquire new capabilities across all disciplines of communications Commitment to be part of the team for twelve months Why HUBER+SUHNER? We work closely aligned with the marketing communications teams in a newsroom setting, planning and coordinating content across all channels. You will be a valued member of a passionate and dynamic team, with the opportunity to gain comprehensive insights into an international company and handle exciting projects and tasks in corporate communications and related fields. At the end of the year, you will be able to handle communications projects independently and confidently from briefing through conception to implementation. Please upload your application in English. Wir freuen uns, von Ihnen zu hören! For further information please contact:
Inserat ansehen
Merken

04.11.2024

HUBER+SUHNER AG

Sustainability Reporting Specialist

  • HUBER+SUHNER AG

  • 8330Pfäffikon

  • 04.11.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

8330Pfäffikon

100% Your tasks We are looking for a Sustainability Reporting Specialist to advance our sustainability reporting aligned with the requirements of the CSRD. The person will support our sustainability team in preparing our annual sustainability report by collecting, analyzing, and reporting different sustainability metrics. Management of the sustainability reporting process, including preparation of the annual sustainability report Keep up-to-date with evolving sustainability reporting standards and best practice Respond to data queries from internal and external stakeholders Oversee the data collection process Ensure compliance with external auditing requirements Establish relevant metrics, support the performance monitoring, and recommend adjustments as required Your profile Degree in business administration, controlling/finance, law, or sustainability >3 years experience in a reporting role Experience and knowledge of relevant reporting standards and international frameworks (TCFD; GRI; CSRD) Experience in collecting, organizing and analyzing sustainability data Ability to develop own ideas and implement approaches alone and in a team Good English language skills Proficiency with MS Office, particularly Excel Why HUBER+SUHNER? Stability, sustainability and a valued corporate culture make HUBER+SUHNER a great place to work! As part of an international team we meet challenging and exciting tasks in communication. Future-oriented markets demand state-of-the-art visual language and flawless graphic applications we use within our communication and advertising channels. Your competences and your commitment to make things look good count! Wir freuen uns, von Ihnen zu hören! For further information please contact:
Inserat ansehen
Merken

29.10.2024

HUBER+SUHNER AG

Global Logistics Excellence Manager

  • HUBER+SUHNER AG

  • 8330Pfäffikon ZH

  • 29.10.2024

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

8330Pfäffikon ZH

80-100% Ihr Aufgabengebiet Aufbau einer globalen Logistik-Community und Sicherstellung des Wissenstransfers Beratung bei der Gestaltung von Logistikstrukturen (Lager, Warenfluss, Prozesse) Leistungsüberwachung auf lokaler, regionaler und globaler Ebene Entwicklung und Verbesserung logistischer Prozesse (CIP) Umsetzung von Projekten zur Digitalisierung der Logistik Implementierung nachhaltiger Verpackungskonzepte Kontinuierliche Verbesserung des logistischen Reifegrads (global, regional, lokal) Standardisierung der Stellenbeschreibungen und Schulungsmodule Ihr Profil Bachelor-Abschluss in Logistik, Supply Chain Management, Betriebswirtschaft oder einem verwandten Bereich Mindestens 5 Jahre Erfahrung in der Logistik oder im Supply Chain Management mit Schwerpunkt auf operativer Exzellenz und kontinuierlicher Verbesserung Nachweisliche Erfolge im Projektmanagement und in der Leitung von Veränderungsinitiativen Erfahrung mit digitalen Lösungen und Technologien in der Logistik SAP-Kenntnisse (R3 / S/4HANA) Gute Kommunikationsfähigkeiten, kollaborativ, selbstständig, lösungsorientiert Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse sowie interkulturelle Führungskompetenz Bereitschaft zu internationalen Reisen (ca. 20%) Wieso HUBER+SUHNER? Interessante und abwechslungsreiche Tätigkeit mit Gestaltungsspielraum Aufgestelltes Team Flexible Arbeitszeiten Personalrestaurant mit abwechslungsreichen Menus zu attraktiven Preisen Bis zu 35 Tage Urlaub Kostenloser Parkplatz, Lade Stationen für Elektrofahrzeuge Beitrag zum Halbtax Abo der SBB Überobligatorische Pensionskasse und vieles mehr Wir freuen uns, von Ihnen zu hören! Für weitere Informationen kontaktieren Sie bitte:
Inserat ansehen